Πετρωτά - Ζεόλιθος

Πετρωτά - Ζεόλιθος
Όταν μαζέψαμε τον ζεόλιθο για πρώτη φορά εκεί που ήταν απαγορευμένος είχαμε στο μυαλό μας έναν άλλον αγώνα ακόμα πιο σκληρό που δικαιώθηκε με ειρηνικό τρόπο ενάντια στην Αυτοκρατορία που δεν ήθελε να εγκαταλείψει το μονοπώλειό της πρέπει λοιπόν ν' αντιληφθείς κι εσύ ότι η πορεία μας έχει αρχίσει για να απελευθερώσουμε την πατρίδα μας από τα προβλήματα που την καταπατούν εδώ και χρόνια γιατί δεν τόλμησε κανένας από εμάς να σκεφτεί το αδιανόητο.

Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Σε εξέλιξη η σύνδεση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ προωθείται από τους τοπικούς φορείς και η κατασκευή της περιφερειακής οδού.

Ψηλά στις προτεραιότητες έργων υποδομών, των παραγωγικών φορέων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά και των βορειοελλαδικών φορέων που προωθούν την ανάπτυξη του εξαγωγικού εμπορίου, βρίσκεται η περιφερειακή οδός Αλεξανδρούπολης.

Στην περίπτωση του συγκεκριμένου έργου, ο σιδηρόδρομος ανοίγει το δρόμο στην Περιφερειακή, καθώς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, εάν εκτελεστούν αυτά τα δύο έργα, μπορεί να εξελιχθεί σε μεταφορικό κόμβο και hub για logistics.

H περιφερειακή οδός της Αλεξανδρούπολης, σε αντίθεση με πολλά έργα που σχεδιάζονται, δεν είναι απλώς ώριμη μελετητικά, αλλά ...υπερώριμη. Όπως πληροφορείται η Voria.gr, εάν εξασφαλιστούν τα κονδύλια για το έργο, θα μπορούσε να δημοπρατηθεί σε διάστημα διμήνου. Η δαπάνη, για την ανατολική και δυτική παράκαμψη της πόλης, έχει υπολογιστεί στα 55 εκατ. ευρώ, ποσό που βεβαίως μπορεί να περιοριστεί συμβατικά, με τις εκπτώσεις που τυχόν θα προτείνουν οι υποψήφιοι ανάδοχοι, αν και όταν το έργο βγει σε δημοπράτηση.

Η περιφερειακή οδός Αλεξανδρούπολης με συνολικό μήκος 5,7 χλμ. περίπου θα συνδέσει τρία εξωτερικά κέντρα δραστηριότητας με τον αστικό ιστό της πόλης: α) το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, β) την Εγνατία Οδό γ) τον οικισμό Παλαγίας.

Τα έργα που εξυπηρετούν τις συνδυασμένες μεταφορές και συνδέονται με τον ΟΛΑ, οπωσδήποτε πρέπει να αντιμετωπισθούν κάτω από ένα ενιαίο πρίσμα και μία συλλογιστική προσέγγιση. Έτσι, ρόλο σημαντικό στην ανάπτυξη αυτού του διαμεταφορικού δικτύου, παίζει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου προβλήτα containers του λιμένα. Το συγκεκριμένο έργο, μικρού προϋπολογισμού αλλά μεγάλης σημασίας, προωθήθηκε τελικά σχετικά πρόσφατα και η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία υπογράφηκε , για 3,1 εκατ. ευρώ, το Σεπτέμβριο του 2013. Η κοινοπραξία Ζάρας- Δοβρίδης έχει ήδη προχωρήσει στην παραγγελία των σιδηροδρομικών υλικών όπως και σε εργασίες στο δάπεδο του προβλήτα.

Τώρα λοιπόν που το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης βρίσκεται σε εξέλιξη, κι έχει λίγους μήνες ολοκλήρωσης, ως το Σεπτέμβριο του 2014, φαίνονται καθαρότερα οι προοπτικές του λιμένα της Αλεξανδρούπολης αφού πλέον θα μπορούν τα εμπορεύματα, παρακάμπτοντας το Βόσπορο, να φεύγουν σιδηροδρομικά για το Μπουργκάς.

Αυτή την προοπτική στη διακίνηση εμπορευμάτων, με ό,τι συνεπάγεται σε εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος, γνωρίζουν όσοι ξένοι επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν κατά καιρούς ενδιαφερθεί για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Το επόμενο βήμα- έργο, για την ανάπτυξη του Λιμένα- με παράλληλη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στη πόλη της Αλεξανδρούπολης- είναι η κατασκευή της περιφερειακής οδού. Το έργο, με εγκεκριμένες τις οριστικές μελέτες, με ΚΥΑ που εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους και ΚΥΑ που κηρύσσουν τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, περιμένει την ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να προχωρήσει. Σύμφωνα δε με πληροφορίες της Voria.gr, προς αυτή την κατεύθυνση, είναι αποφασισμένοι να πιέσουν οι τοπικοί φορείς.