Πετρωτά - Ζεόλιθος

Πετρωτά - Ζεόλιθος
Όταν μαζέψαμε τον ζεόλιθο για πρώτη φορά εκεί που ήταν απαγορευμένος είχαμε στο μυαλό μας έναν άλλον αγώνα ακόμα πιο σκληρό που δικαιώθηκε με ειρηνικό τρόπο ενάντια στην Αυτοκρατορία που δεν ήθελε να εγκαταλείψει το μονοπώλειό της πρέπει λοιπόν ν' αντιληφθείς κι εσύ ότι η πορεία μας έχει αρχίσει για να απελευθερώσουμε την πατρίδα μας από τα προβλήματα που την καταπατούν εδώ και χρόνια γιατί δεν τόλμησε κανένας από εμάς να σκεφτεί το αδιανόητο.

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αποτελεί μία από τις πύλες της Βόρειας Ελλάδας, μαζί με τους λιμένες της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, για την κίνηση εμπορευμάτων από και προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων.
Σήμερα, η Αλεξανδρούπολη αποτελεί το μοναδικό μεγάλο λιμάνι της Θράκης, με σημαντική εξαγωγική κίνηση και το σπουδαιότερο συγκοινωνιακό και εμπορικό κόμβο της περιοχής. Σήμερα η Αλεξανδρούπολη είναι το διοικητικό, οικονομικό και συγκοινωνιακό κέντρο της Θράκης.


ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΛΙΜΕΝΑ 

- Ο σιδηρόδρομος το 1871 μετέτρεψε το μικρό οικισμό σε διαμετακομιστικό κόμβο και σημαντικό λιμάνι, πόλο έλξης εμπόρων από όλα τα σημεία της οθωμανικής επικράτειας. 
- Το 1880 κατασκευάστηκε από τη Γαλλική Εταιρεία των Οθωμανικών Φάρων, ο φάρος που έγινε σύμβολο της πόλης, καλύπτοντας και τις αυξημένες ανάγκες ναυτιλιακής κίνησης που έφερε ο σιδηρόδρομος. 
- Στην αρχική του μορφή το λιμάνι διέθετε μικρή λιμενολεκάνη επιφάνειας 9.200μ. Ο προσήνεμος ΝΔ μώλος ήταν ανεπτυγμένος σε καμπύλη μήκους 210 μ και ο υπήνεμος ΝΑ είχε μήκος 30μ, με άνοιγμα 30μ. περίπου για την είσοδο - έξοδο πλοίων 
- Τo 1931 συντάχθηκε η πρώτη μελέτη κατασκευής προσήνεμου κυματοθραύστη στο λιμάνι και την περίοδο 1934-1935 έχουμε κατασκευή του πρώτου τμήματος του προσήνεμου μώλου μήκους 85μ, το οποίο επεκτείνεται κατά 345μ την περίοδο 1938-1940. 
- Με απόφαση του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, το 1949, περιλαμβάνεται το λιμάνι στο πρόγραμμα για την εκτέλεση έργων με πιστώσεις του «Σχεδίου Μάρσαλ» και αρχίζει σειρά έργων. Την περίοδο 1950-1951 κατασκευάζεται επέκταση του προσήνεμου μώλου κατά 315μ (φτάνοντας συνολικά, από την αφετηρία του, τα 835μ.) και την περίοδο 1951-1952 το ύφαλο τμήμα του υπήνεμου μώλου, μήκους 525μ.Το 1953 ολοκληρώθηκαν πλήρως οι εργασίες στον προσήνεμο και υπήνεμο μώλο, με κατασκευή των απαραίτητων έργων ανωδομής και προφυλακτήριων τοίχων σε όλο τους το μήκος.
- Την περίοδο 1964-1971 κατασκευάζονται διαδοχικά τα κρηπιδώματα της βόρειας - παραλιακής ζώνης του λιμένα, μεταξύ των οποίων το κρηπίδωμα μπροστά από το Χημείο, η κεντρική προβλήτα λιμένος και το κρηπίδωμα της Ιχθυόσκαλας. 
- Την περίοδο 1975-1976 ο προσήνεμος μώλος επεκτείνεται κατά 108μ και την περίοδο 1977-1980 κατά 97,50μ. 
- Την περίοδο 1994-2001 κατασκευάζονται με πιστώσεις του Β΄ Κ.Π.Σ. τα μεγάλα έργα της Α΄, Β΄ και Γ1΄ φάσης νέου λιμένα Αλεξανδρούπολης, με τα οποία μεταξύ άλλων επεκτείνεται ο προσήνεμος μώλος κατά 1200μ περίπου, κατασκευάζεται νέος υπήνεμος μώλος μήκους 700μ περίπου, κατασκευάζεται νέα, σύγχρονη προβλήτα για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων επιφάνειας 130στρεμμάτων και δημιουργείται δεύτερη λιμενολεκάνη επιφάνειας 1100 στρεμμάτων. 
- Στα πλαίσια του Γ΄ Κ.Π.Σ. εκπονήθηκε μια σειρά μελετών μεταξύ των οποίων και η «Μελέτη Χωροταξικής Οργάνωσης & Εξοπλισμού Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (Master Plan)», με βάση τις προοπτικές που υπάρχουν για τις χώρες και ζώνες που προβλέπεται να εξυπηρετήσει ο Λιμένας και με οροφή το έτος 2025. Εξασφαλίστηκαν τέλος οι απαιτούμενες πιστώσεις για την Α΄ φάση εκβάθυνσης της νέας λιμενολεκάνης και του διαύλου ναυσιπλοΐας (στα -12,00μ και -12,50μ αντίστοιχα), έργο που ξεκίνησε τελικά στα τέλη του 2007.
Σχέδιο Λιμένα Αλεξανδρούπολης


Πηγή: Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης